De stad van de lampionnen en maatpakken - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Danny Zon - WaarBenJij.nu De stad van de lampionnen en maatpakken - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Danny Zon - WaarBenJij.nu

De stad van de lampionnen en maatpakken

Blijf op de hoogte en volg Danny

24 April 2015 | Vietnam, Hoi An

Hoi an is een van de meest populaire steden van Vietnam voor touristen. Geen wonder daarom dat wij hier ook langs gingen en van de bus zijn afgestapt voor 2 extra dagen. Hoi an barst uit haar voegen van de Franse invloeden en lampionnen, heel veel lampionnen die savonds de straten prachtig verlichten. Los van dat de stad prachtig is had ik erg het gevoel in een pretpark te zitten. Het oude gedeelte van de stad is het grootste deel van de dag gesloten voor verkeer. De muziek van de winkels en de ongekende rust laten het lijken op een dorpje in een pretpark.

Aangezien Hoi An de plek is voor maatpakken heb ik deze hier een laten maken. Binnen 8 uur was deze volledig gemaakt van het knippe van de stof tot het laatste keer passen. Doen ze best snel aangezien ze op dat moment ook nog veel meer klanten hadden. Nu reis ik dus verder met backpack, dagrugzak en een chique tas met een maatpak er in hahahaha. Heel praktisch allemaal maar aangezien ik in 10 dagen terug ben heeft opsturen weinig zin.

Het hoogtepunt van Vietnam kwam echter een dag later. Met 7 anderen zijn we met scooters de stad uit gereden, langs het strand en de bergen in om over de goddelijk mooie Hai Van pas te rijden. Met een prachtig uitzicht zijn we door haarspeld bochten gescheurd en door prachtige paden gereden. De pas zelf is niet heel lang maar man wat rijd je daar met een enorme glimlach doorheen. Daarnaast was de weg langs het strand ook heel leuk. Eindeloos rechte wegen die zo goed als verlaten waren.

Mocht je willen zien hoe de pas er uit ziet dan is een youtube video kijken van de topgear Vietnam special een echte aanrader. Part 1 op youtube heeft het stukje er in zitten beginnend rond 03:00 (uit mijn hoofd).

De bestemming na Hoi An was Hue waar we gisteren geweest zijn. Ik had het me voorgesteld als een klein dorpje zoals kanchanaburi was maar het tegendeel is waar. Drukke straten vol scooters wachtten ons op waardoor mijn zoektocht naar sneakers iets moeilijker werd (niks kunnen vinden helaas, misschien in Hanoi). Helaas geen scooter gezien met 5 of meer mensen er op. Het record voor mij wat ik gezien heb is 4 maar iemand uit onze reisgroep heeft er 5 op een scooter gezien. Wel heb ik een scooter gezien met een man en een heel klein kindje er op. Het kindje zat op een barkruk die op de voetenplank van de scooter stond. Ik was voor hem met mijn campina huid heel bijzonder waardoor hij niet oplette en zijn hoofd stootte toen de scooter over een bultje ging.

Momenteel zit ik in de bus door de regen op weg naar de volgende bestemming. Over een paar dagen zal ik de volgende update sturen. Tot dan!

Fotos staan nog steeds op: http://www.mijnalbum.nl/Album=T8VEG4SU ( met alle dank aan Lilly voor het uploaden en controleren van de fotos en de posts )

  • 24 April 2015 - 20:07

    Oma Van Zon:

    Danny wat is dit weer geweldig,
    Geniet nog van de laatste weken van je reis en van de bijzondere momenten
    Misschien zien we met Koningsdag ook nog wel lampionnen ha ha .
    Groetjes Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danny

Tussen 2 maart en 2 juni reis ik samen met Mark van der Pijll (http://markvanderpijll.reislogger.nl/) door Zuidoost Azië. Op dit blog zal ik iedereen up to date houden van alle bijzonderheden.

Actief sinds 28 Feb. 2015
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 7097

Voorgaande reizen:

02 Maart 2015 - 02 Juni 2015

Zuidoost Azië

Landen bezocht: