De laatste dagen Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Danny Zon - WaarBenJij.nu De laatste dagen Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Danny Zon - WaarBenJij.nu

De laatste dagen Thailand

Blijf op de hoogte en volg Danny

12 Maart 2015 | Thailand, Chiang Mai

De laatste dagen Thailand

De laatste dagen in thailand zitten er op. Twee extra dagen om Chiang Mai beter te leren kennen.

Gisteren was een dag om niet te vergeten. Met zijn tweeen hebben we beiden een fiets gehuurd en zijn we alle bezienswaardigheden van Chiang Mai af gegaan. Van de houten tempel tot leuke cafés. Zo heb ik mijn eerste verse kokosnoot kunnen proeven (niet mijn ding maar hey ik heb het geprobeerd ).

Op de fiets kun je makkelijk tempel complexen binnen fietsen en zo zien of ze anders zijn dan de 200 eerdere tempels. Voor ons westerse oog in ieder geval. Het geeft de mogelijkheid om met de selfiestick door het verkeer te fietsen en je kan net iets verder weg uit eten. Zo zaten wij twee tentjes weg te eten van een hardrock cafe met leden van de thaise hells angels en de "president" van een skandinavische motorclub. We zijn logischerwijs snel doorgefietst.

De tweede dag zijn we van fiets naar scooter gegaan. Lekker met tweeen de bergen in gereden om su kothai te kunnen zien. Een tempel met bijna 300 treden naar boven en vervolgens uitzicht over de stad Chiang Mai. Helaas hadden wij pech en was er weinig uitzicht door de smog in de stad. Boeren in Thailand en Myanmar verbranden grond en bos voor onder andere rijst plantages en die rook gaat mooi naar Chiang Mai waardoor ons uitzicht verpest wordt. Gelukkig was de scooter rit zelf al prachtig. door kronkellende wegen omhoog en omlaag in ongekende rust. Prachtig en zeker iets om van mijn bucketlist af te strepen.

'S avonds onze nieuwe groep ontmoet van Stray. Minder dan de helft zo groot als de vorige maar wel gezellig en een leuke leiding. Gegeten op de night market ( die zeker niet zo mooi groot en leuk was als die van zondag ) en vervolgens naar een ladyboy cabaret show geweest. Geen humor cabaret helaas maar dans en heel slecht playbacken. Wel mooi om te zien hoe leuk die mensen het vonden om dat te doen. verder wil ik zo ver mogelijk weg blijven van de ladyboys. Iets te opdringerig enzo.

Thailand was een ervaring wel. Veel grootse en pompeuze tempels en gebouwen met hulp biedende mensen. Voor mijn gevoel heb ik in Thailand nu wel gezien wat ik wilde zien. Kan niet wachten om Laos in te gaan en daar van de prachtige natuur te genieten!

  • 12 Maart 2015 - 21:05

    Pierre Van Zon:

    Hallo Danny,

    We hebben gisteren lekker gegeten ter ere van jouw verjaardag, maar dat zul je al wel gehoord hebben. Leuk dat je wat meer regelmaat in je blogs brengt. Het is erg leuk om te lezen en zo kun je het straks zelf ook nalezen. Goede reis naar Laos en mooi dat jullie weer een leuke groep hebben getroffen. Op naar de natuur van Laos. Svp wat meer slangen foto's hahahaha

  • 12 Maart 2015 - 22:17

    Oma Van Zon:

    Ik vind het zo leuk om je reisverslag te lezen,
    Je hebt al zo veel gezien,in Thailand en nu naar Laos,
    Een hele fijne en goede reis naar de natuur

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danny

Tussen 2 maart en 2 juni reis ik samen met Mark van der Pijll (http://markvanderpijll.reislogger.nl/) door Zuidoost Azië. Op dit blog zal ik iedereen up to date houden van alle bijzonderheden.

Actief sinds 28 Feb. 2015
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 7105

Voorgaande reizen:

02 Maart 2015 - 02 Juni 2015

Zuidoost Azië

Landen bezocht: