Ha Long Bay, een van de zeven natuur wonderen - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Danny Zon - WaarBenJij.nu Ha Long Bay, een van de zeven natuur wonderen - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Danny Zon - WaarBenJij.nu

Ha Long Bay, een van de zeven natuur wonderen

Blijf op de hoogte en volg Danny

30 April 2015 | Vietnam, Hanoi

Het laatste stukje van de reis voor ik weer terug in het vliegtuig naar huis zit. Vanuit Hue zijn we richting Nimh Binh gegaan. Een klein dorpje met een prachtige omgeving. Veel mensen zeggen dat het het Ha Long Bay op land is (zonder de Bay dus). Het dorp lijkt alsof het verwacht had dat er veel touristen zouden gaan komen. Ons hotel is aan de grote kant en ookal is het eten hier overal slecht, er is wel een Vietnamese versie van de KFC aanwezig. Uiteraard ook met een matige kwaliteit van eten. De eerste verdieping is helemaal verlaten, zonder licht en zonder schoongemaakte wc's. Eet smakelijk dus!

De boottocht door de omgeving van Nimh Binh is prachtig! Je vaart over een rivier met aan beide kanten rijstvelden en bergen. Je ziet kleine beestjes, vogels en geniet van de rust. Hard werken is het ook niet want voor een paar dollar peddelt een Vietnamees je, met zijn voeten, over de rivier.

Met een korte tussenstop bij een primaten reddings centrum (welke zeer goed geregeld was en echt apen redde en terug in de natuur uitzette) kwamen we de volgende dag aan in de hoofdstad van het noorden: Hanoi. Echt Vietnamees en totaal anders als Ho Chi Minh City. Evenveel scooters en chaos maar het westerse met de vele reclames is hier nog net iets verder weg. Overal zitten mensen langs en op de straat te eten en drinken. Een stad waar het nooit stil is in ieder geval. Veel tijd om die nu te ontdekken is er nog niet aangezien wij direct de volgende dag door gegaan zijn naar Ha Long Bay.

Als een van de zeven natuur wereld wonderen was Ha Long Bay een van de hoogtepunten voor mij, en damn wat heeft het de verwachting waargemaakt! Overal waar je kijkt zie je bergen uit de zee omhoog komen. En ookal ben je hier samen met tientallen al dan niet honderden andere boten, toch voel je de rust als je tussen de bergen door de baai heen vaart.

Elk van de bergen leeft met de gekkos die je s nachts hoort en de vogels die je in en uit de bomen op de berg ziet vliegen. Wij hebben ervoor gekozen om een nacht op de boot in de baai door te brengen en man wat was dat het waard!

Goede verse vis bij elke maaltijd en activiteiten als kajakken, octopus vissen en het bezoeken van een grot. Een aanrader dus!

Morgen en overmorgen heb ik nog de tijd om Hanoi te bezoeken voor ik op de 2e terug vlieg naar Nederland. Ik zal vanaf het vliegveld in Taipei (tussenstop) een top zoveel lijstje maken van de gehele reis.

De foto's staan weer op: http://www.mijnalbum.nl/Album=T8VEG4SU

• 30 April 2015 - 18:53

Wilma En Michiel Van Der Pijll:

Mooi om met Ha Long Bay af te sluiten, Danny. Fijn dat je verwachtingen uitgekomen zijn en dat het een hoogtepunt van jullie reis was. Ook fijn dat jij en Mark samen opgetrokken hebben. Voor ons was het in ieder geval een geruststelling dat er iemand in de buurt was die op hem kon passen.....althans....die indruk hebben we nu nog....de echte verhalen horen we later wel. Goed ook dat jij nu je eigen plan trekt en met Lilly nog even een paar weken zon, zee en strand opzoekt. Na een weekje eenzaamheid komt Nikki naar Mark toe, dus dan zijn die ook weer extra blij.
    Goede terugreis zaterdag, geniet nog even van de laatste dagen Hanoi!