Parelwitte stranden en vernieuwend eten *woef* - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Danny Zon - WaarBenJij.nu Parelwitte stranden en vernieuwend eten *woef* - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Danny Zon - WaarBenJij.nu

Parelwitte stranden en vernieuwend eten *woef*

Blijf op de hoogte en volg Danny

04 April 2015 | Cambodja, Preah Seihanouk


Parelwitte stranden,

Siem Reap stond in het teken van cultuur door o.a. De Ankor tempels. Daarnaast wat relaxen aan het zwembad. Maar na 4 dagen Siem Reap was het tijd om door te gaan dus ging de bus met een kleine groep van 6 man richtig de homestay in battambang. Een mooie homestay. Zo mooi dat het geen echte homestay is.
De homestay was de dag van nieuwe dingen. En dan voornamelijk eten. Los van de grote maaltijden die ze voor ons kookten hadden wij de exotische toevoeging van hond. Heeeerlijk vlees trouwens! Op de weg naar de homestay toe maakten we een tussenstop bij een kraampje waar rat te koop was. Een beetje terughoudend maar uiteindelijk ook dat geprobeerd. Smaakt als goed gebakken kip. Totaal niet de smaak die ik verwachtte, dat was meer een saaie versie van varken.
Om de smaaksensaties af te sluiten was er nog de lokale whiskey. In Laos was deze met een 'naturel' smaak. Hier had deze een zoetere smaak en een rood kleurtje. Waardoor? Cobra bloed. En ik kan je zeggen dat het een hele goede toevoeging is. in het fotoalbum zit een foto van het drankje. Wat uit het flesje is was cobrabloed, qua hoeveelheid.
Naast vernieuwend eten en drinken was er ook een vleermuizen grot in de buurt waar je tegen de avond miljoenen vleermuizen in een grote rij naar buiten ziet vliegen.

Na de homestay kwamen we na een vreselijk lange dag van 12 uur bussen aan in Sihanoukville. Sihanoukville is de eerste kustplaats van de trip en DE kustplaats van Cambodja. Na een eerste dag de stad verkennen zijn we op de tweede dag gaan snorkelen. Met een eigen gehuurde boot door de Stray groep konden we naar mooie plekjes varen en snorkelen, zwemmen en vissen. Voor mij de eerste keer ooit snorkelen. Het was even wennen maar al gauw had ik het door en zwom ik met de vissen mee. Het koraal was redelijk bruin maar het was nog steeds een leuke ervaring. Helaas was de zon zo sterk dat er geen ontkomen was aan verbranden, ookal smeerde ik me zo vaak in.

Gisteren hebben we de boot naar Koh Rong Sanloem gepakt. Een eiland 45 min varen, met de speedferrie, weg van Sihanoukville. De stranden waren parelwit. Zonnebril opzettend wit. Onze accomodatie was echter aan de andere kant van het eiland. Naar mijn mening minder mooie stranden maar afgesloten van alles. De slaap plek was een tent die een meter van de grond opgespannen was in de rand van de jungle. De accomodatie was achteraf pas een week open en wij waren ongeveer de 20e die er waren. Slapen in de jungle laat je rare geluiden horen. Een bijzondere ervaring maar integendeel tot de meeste anderen ben ik vandaag samen met een Noorse jongen naar de parelwitte kant van het eiland gegaan. Daarna hebben we in de middag de boot terug gepakt en een hostel met een zwembad uitgezocht. minder afgesloten van alles geeft me een veel prettiger gevoel. Morgen is de laatste dag hier en maandagochtend (05:00 NL tijd) gaan we verder. Heel raar ook om te weten dat ik aanstaande vrijdag al in Vietnam zit. Voor Vietnam heb ik gisteren mijn VISA opgehaald. Als enige van de vier landen moest je die voor Vietnam op voorhand al geregeld hebben. Een mooie derde VISA sticker erbij.

As always zijn de fotos te vinden op: http://www.mijnalbum.nl/Album=T8VEG4SU#share .

  • 04 April 2015 - 20:43

    Pierre Van Zon:

    Hoi Dan,

    Leuk verslag en knap dat je alles geproest hebt. Cobra-bloed is een beetje tegen mijn principe maar dat zul je wel begrijpen. Benieuwd naar je Vietnam ervaringen. Vrolijk Pasen!

  • 09 April 2015 - 10:34

    Oma Van Zon:

    Hoi Hoi,
    Leuk verhaal weer en nu eet je nog ander vlees !!!
    Maar wat een ervaring nooit gedacht dat je dat zou eten jakkes.
    (Kaya die vangt muizen onderweg en eet ze ook op)
    Op naar je nieuwe uitdaging
    Heel veel groetjes Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danny

Tussen 2 maart en 2 juni reis ik samen met Mark van der Pijll (http://markvanderpijll.reislogger.nl/) door Zuidoost Azië. Op dit blog zal ik iedereen up to date houden van alle bijzonderheden.

Actief sinds 28 Feb. 2015
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 7104

Voorgaande reizen:

02 Maart 2015 - 02 Juni 2015

Zuidoost Azië

Landen bezocht: